۱۳۸۸ مرداد ۲۷, سه‌شنبه

مهندس موسوی معتقد به قرائت دمکراتیک از جمهوری اسلامی است.

عضو شورای مرکزی مجاهدین انقلاب در دانشگاه آزاد سنندج عنوان کرد:
مهندس موسوی معتقد به قرائت دمکراتیک از جمهوری اسلامی است.

دکترمحمد علی توفیقی فعال سیاسی کرد گفت: مهندس موسوی معتقد به قرائت دمکراتیک از جمهوری اسلامی،گردش آزاد اطلاعات، حمایت وتقویت شوراها، آزادی رسانه ها و مطبوعات، رفع تبعیض اززنان، رفع نگاه امنیتی از اقوام و برابری ایرانیان و بهره مندی کشورازحضورموثراحزاب است. او که در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد سنندج سخنرانی می کرد بیانیه حقوق اقوام مهندس موسوی را به تفصیل تبیین کرد وگفت: میرحسین با انتشار بیانیه ای در خصوص اقوام ایرانی تاکید کرده است که به حقوق شهروندان کرد و دیگر اقوام اهمیت می دهد و برای رفع تبعیض ازآنها برنامه دارد زیرا معتقد است که عزت، کرامت و منزلت اقوام باید حفظ شود و تنوع قومی سرزمین ایران را فرصتی برای تقویت و افزایش سرمایه اجتماعی تلقی می نماید.عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران گفت:مهندس موسوی وعده داده است در صورتیکه رئیس جمهور شود، ساز و کار اجرای اصول معطل مانده 15،12 و19 قانون اساسی را فراهم خواهد کرد. دکتر توفیقی همچنین در معرفی مهندس موسوی گفت:او با قرائت فاشیستی از دین و جمهوری اسلامی مخالف و معتقد به احیای اصل اساسی حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان است و به همین دلیل با نظارت استصوابی مخالف است.

دکترتوفیقی که قرار بود با کوچک زاده نماینده ی اصولگرای تهران وحامی احمدی نژاد در دانشگاه آزاد سنندج مناظره کند و طرف مناظره کننده اش علیرغم اعلام قبلی ازحضوردرجلسه پرهیز کرده بود،افزود:آقایان اصولگرا مدعی تبدیل ایران به ژاپن اسلامی بودند اما اکنون از پس چهار سال نه تنها خبری از توسعه یافتگی و حرکت به سوی پیشرفت نیست که در حال رسیدن به وضعیتی مشابه کره شمالی هستیم. وی افزایش تورم، کاهش قدرت خرید مردم، فزونی شکاف بین غنی و فقیر، بروز انواع ناهنجاری ها و بیماری های اجتماعی و ترویج خرافات و ارائه آمار و وضعیت دروغین از کشور را نشانه های عقب ماندگی عمیق خواند که در دوره 4 ساله حاکمیت مدعیان اصولگرایی بر کشور تشدید شده است و جهت گیری اشتباه آنان امید به حل این مسائل را که در گذشته نیزکم و بیش وجود داشته اند به یاس مبدل کرده است.
اوگفت: انتخابات بعنوان یکی از روش های مهم تمرین دمکراسی بهترین فرصت برای " تغییر"است و نامزدهای اصلاح طلب و حتی اصولگرای حاضر در انتخابات همگی متفق اند که چنانچه جلو رویکرد خسارت بار کنونی دولت احمدی نژاد گرفته نشود، کشور رو به سقوط می رود. توفیقی افزود : وضعیت به حدی نگران کننده شده است که حتی اصولگراها نیز رویه کنونی را زیان بار می دانند و بخش عمده ای از آنها به سبب عملکرد غیر قابل دفاع احمدی نژاد حاضر به حمایت مجدد از او نیستند بگونه ای که تشکل هایی مانند جامعه روحانیت مبارز حاضر به معرفی کاندیدا در این انتخابات نشدند و یا اصولگرایان مجلس با رایی شکننده از احمدی نژاد حمایت کردند .
در این جلسه که طرفداران احمدی نژاد قصد برهم زدنش را داشتند و با هوشیاری سخنران و دانشجویان برگزار کننده ادامه یافت، بارها حامیان رئیس جمهور کنونی که در میان آنها برخی خویشاوندان مدیران دولت نیز حضور داشتند، تلاش کردند تریبون جلسه را بدست گیرند.
این اصلاح طلب کرد در ادامه جلسه گفت: صدقه ای کردن اقتصاد و توزیع پول اقدامی است که تنها در ناسالم ترین اقتصادها اتفاق می افتد. دولت به جای سرمایه گذاری و حفظ عزت شهروندان با کارآفرینی و تولید ثروت، آنها را به دریافت صدقه از ثروت ملی تشویق می کند و برخلاف رویه کشورهای توسعه یافته ،مهرورزانه گداپروری پیشه کرده است.
دکتر توفیقی همچنین گفت: دولت احمدی نژاد در سالهای حاکمیتش در کردستان سرمایه گذاری موثری نکرده و سرمایه گذاری های قبلی را نیز بر با داده است. سو مدیریت کنونی استان، کارخانه های نساجی کردستان، پردیس و دهها واحد تولیدی دیگر را به تعطیلی کشانده و صدها کارگر در این 4 سال در کردستان شغل خود را از دست داده اند.
به گفته ی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، دولت در این سالها به جای سرمایه گذاری و توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال به مقروض کردن مردم از طریق پرداخت وام های زود بازده اقدام کرده است.
او در بخش دیگری از سخنانش مشکلات حوزه فرهنگ را یاد آور شد و گفت: دولت مدعی اصولگرایی اکثرنشریات کردستان را توقیف کرد و به ریاست احمدی نژاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورایی برای کنترل و دخالت در مدارس علوم دینی اهل سنت ایجاد شد که از 11 عضو این شورا، تنها سه نفرشان اهل سنت هستند!
توفیقی همچنین از افزایش فشار بر فعالان مدنی و صدور احکام سنگین و حتی اعدام برای فعالان سیاسی در دولت نهم خبر داد.
او در این بخش از سخنانش گفت: دولت فعلی در سیاست خارجی نیز حرمت و عزت شهروند ایرانی را خدشه دار کرد و عملکرد اشتباه آنان سبب شده است که پاسپورت ایرانی به اندازه ای بی اعتبار شود که جز در یکی دو کشور بدون ویزا اجازه ی ورود به ایرانیان داده نمی شود و مامورین فرودگاه های خارجی به مسافرین ایرانی بی حرمتی می کنند. آیا این مسایل نشانه ی تضعیف موقعیت بین المللی ایران نیست؟ اکنون بهترین دوست خارجی ما هوگوچاوز است!
دکتر توفیقی در پایان افزود مجموعه شرایط اسف بار موجود، "تغییر" را به استراتژی مشترک اکثراحزاب و جریانات کشور تبدیل کرده است و از نظر ما مهندس موسوی اصلح ترین گزینه برای ریاست جمهوری ایران است زیرا جدای از اصلاح طلب بودن و برخورداری ازخاستگاه روشنفکری دینی ،سوابق مثبت مدیریتی و تجربه موفق عبورکشور از بحران در سال های سخت جنگ را در کارنامه دارد و در عین حال از حمایت چهره های برجسته ای چون سیدمحمد خاتمی برخوردار است.
درادامه این جلسه که بیش از دو ساعت به درازا کشید دکترتوفیقی به پرسش های دانشجویان پاسخ داد.
روزنامه اندیشه نو