۱۳۸۹ بهمن ۳۰, شنبه

فراخوان برگزاری تجمع اول اسفند از سوی مخالفان حکومت

شورای هماهنگی راه سبز امید و رسانه های سبز در فراخوانی از مردم ایران خواسته اند تا روز یک شنبه، اول اسفند ماه در تجمع هائی در میادین اصلی شهرتهران و شهرستانها شرکت کنند.

در حالیکه آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران جنبش سبز، همینک در حصرخانگی به سر می برند، شورای هماهنگی راه سبز امید و رسانه های سبز : پایگاههای اینترنتی "ادوار"، "امروز"، تحول سبز"، " تغییر"، "جرس"، " دانشجو نیوز"، "شبکه تلویزیونی رسا"، "سحام نیوز"، "میزان خبر"، "ندای سبز آزادی" و "نوروز"، در فراخوانی از مردم ایران خواسته اند تا روز یک شنبه، اول اسفند ماه و به منظور گرامیداشت هفتمین روز کشته شدن 2 جوان ایرانی در تظاهرات روز 25 بهمن، در تجمع هائی در میادین اصلی شهرتهران و شهرستانها شرکت کنند.

در بخشی از این فراخوان آمده است: خبر بزرگ حضور مردم ایران در راهپیمائی 25 بهمن ماه آنچنان سبز بود که در زمستان بهار آورد و دستهای استبداد دینی را به رعشه انداخت. مردم آمدند با اینکه می دانستند درفش و گلوله همچنان پابرجاست و دل سنگین حاکمان به ناله مظلومان هنوز بی رحم مانده است.

همچنین "کمیته هماهنگی اعتراضات به قتل صانع ژاله" نیز در بیانیه ای ضمن پشتیبانی از حرکت اعتراضی در سراسرایران در اعتراض به قتل جانباختگان روز 25 بهمن، از مردم کردستان درخواست کرد تا روز یکشنبه را به اعتصاب سراسری تبدیل کنند.

گفتگو با محمد علی توفیقی، روزنامه نگار در پاریس
محمد علی توفیقی، روزنامه نگار در پاریس، به مناسبت فراخوان تجمع روز اول اسفند و دعوت مردم به حضور مجدد در خیابانها، چنین فراخوانی را در راستای انعکاس مطالبات مردم ، برای مبارزه با استبداد ارزیابی می کند. به گفته محمد علی توفیقی، در ابتدا اعتراض مردم نسبت به انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بود اما پس از آن بیشتر شیوه های حکومت داری و علل بوجود آورنده این شرایط و مشکلات، تبدیل به مطالبات مردم شد. به رغم اینکه 20 ماه از برگزاری انتخابات گذشته، اما اعتراضات هنوز ادامه دارد، امروز سمت و سوی این اعتراضات به سمت وضعیت استبدادی است که در کشور غلبه پیدا کرده است.

محمد علی توفیقی در ادامه می افزاید: در پی فراخوان آقایان موسوی و کروبی برای راهپیمائی روز 25 بهمن، حاکمیت اقدام به سرکوب مردم نمود و در پی آن این تظاهرات 2 کشته برجای گذاشت که حاکمیت ضمن مصادره این کشته شدگان، مسئولیت آن را به مخالفان نسبت داد. برای اعتراض به این وضعیت و اعتراض به شرایط استبدادی در ایران، مردم همانند دیگر کشورهای خاورمیانه تصمیم گرفتند به اعتراضاتشان ادامه دهند.