۱۳۸۹ خرداد ۲۰, پنجشنبه

القای تفرقه برای تداوم استبداد

سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در تازه ترین اظهار نظر خود گفته است که موسوي با گرايش براندازانه به سمت هلاكت مي‌رود! این فرمانده عالی رتبه نظامی که خبرگزاری فارس اظهاراتش را منعکس کرده است در بخش ديگري از سخنانش در مورد مهدی کروبی افزوده است که شیخ اصلاحات در توهم رياست جنبش، منزوي شده است، نهضت آزادي همچنان پرچم‌دار خط آمريكا و محرك جريانات فتنه در داخل كشور است. روحانيون مبارز حركت در چارچوب نظام را مي‌خواهند مشي خود قرار دهند و در عين حال اصلاح‌طلبان ميانه‌رو به مرور به سمت نظام و خط امام تمايل پيدا كرده‌اند!
با توجه به سوابق امر و دخالت های آشکار سر لشکرفیروزآبادی در امور سیاسی و اینکه در این گزارش خبری کوتاه بنوعی همه جریانات و رهبران جنبش سبز در داخل کشور از سوی او مورد اشاره قرار گرفته اند باید آن را در راستای یک عملیات روانی جدید ارزیابی کرد. مخصوصا هنگامیکه درمی یابیم این سخنان در جمع مسئولان عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح! ایراد شده است ذن به جنگ روانی بودن آن بیشتر تقویت می شود.
اما یک سال پس از چالش برانگیزترین انتخابات جمهوری اسلامی و در حالی که در تریبون های رسمی بارها در مورد "مرگ فتنه" و پایان عمر اصلاح طلبان سخن به میان آمده است جنگ روانی اخیر چه هدفی را تعقیب می نماید؟
علیرغم ادعای تسلط کامل بر اوضاع از سوی حاکمیت و عادی نمایی همه امور، شواهد متعددی وجود دارد که نشان می دهد اوضاع عادی نیست و انرژی وحشتناکی که حاکمیت صرف کنترل امنیتی کشور کرده اثر بخشی مورد انتظار را نداشته است و حاکمان تنها توانسته اند آتش اعتراض مردم به روش های غلط حکومت داری و درخواست آنها برای استقرار دمکراسی و آزادی را در زیر خاکستر سرکوب شدید پنهان نمایند. در آستانه سالگرد 22 خرداد که از یک سو رهبران و احزاب سیاسی تقاضای برگزاری راهپیمایی و مراسم یادبود نموده اند و از دیگر سو زمزمه های اعلام آمادگی گسترده مردم برای شرکت در راهپیمایی های اعتراضی –حتی بدون صادر شدن مجوز- شنیده می شود ( این زمزمه ها یقینا توسط دستگاه های امنیتی با فرکانس و وضوح به مراتب بالاتری به مسئولان مافوق گزارش می شوند!) این موضوع حاکمان را به شدت نگران بازتولید صحنه هایی مانند راهپیمایی های عظیم و میلیونی هفته اول پس از انتخابات نموده است.
این نگرانی از آنجا بیشتر تشدید شده است که علیرغم سرکوب خونین و انجام همه اقدامات ممکن مانند بستن مطبوعات، زندانی نمودن فعالان سیاسی و روزنامه نگاران، شکنجه، تجاوز، حبس های طویل المدت و حتی اعدام و تهدیدات صریح و آشکار رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه اخیر، جنبش سبز بصورت آشکار و کاملا چالشی در سطح رهبران و در حالت انباشت انرژی در زیر پوست اجتماع همچنان ادامه یافته است. بنابراین طراحان کودتای 22 خرداد به منظور غلبه بر مشکلات روزهای پیش رو علاوه بر گسیل نیروهای بسیج از سراسر کشور به تهران و شهرهای بزرگ، خط تفرقه افکنی و از میان بردن انسجام درونی رهبران جنبش در داخل کشور را در دستور کار قرار داده اند.
نگاهی به افزایش حجم و کیفیت خبرسازی های سایت ها و روزنامه های طرفدار دولت، این رویکرد غیراخلاقی که عمده تا با دروغپردازی و قلب واقعیت ها همراه است را بخوبی نشان می دهد.
بنظر می رسد حاکمان قصد دارند با توجه به تجاربی که از سالهای ابتدای انقلاب دارند، با ایجاد خط کشی های کاذبی مانند میانه رو و تند رو و جدا کردن نحوه برخورد با نیروهای فعال در جنبش با انگیزه های متفاوت مانند براندازی ،ریاست طلبی و پیروی از خط آمریکا و استکبار، ضمن ایجاد اختلافات درونی زمینه های انشقاق در صفوف بهم پیوسته آزادیخواهان را فراهم تا در فرصت مناسب امکان برخورد جدی با تک تک رهبران و جریانات فعال در جنبش فراهم شود. البته این جنگ روانی، ناامید کردن مردم از سران و آینده جنبش را نیز هدف گرفته است.
در همین راستا است که سرلشکر فیروز آبادی ناچار شده است ضمن آسمان و ریسمان کردن، ادعاهایی را مطرح نماید که هیچکدام از پایه و اساس منطقی و حتی زمینه های پذیرش در افکار عمومی برخوردار نیستند.بعنوان نمونه در حالی مهندس موسوی را به انگیزه های براندازانه متهم می نماید که او در کمتر از یکسال قبل کاندیدای مورد تائید نظام بوده است و پس از آن نیز هموراه اعتراضات خود را در چارچوب بازگشت به قانون اساسی و اجرای بدون تنازل آن مطرح نموده است و یا آقای کروبی نه تنها به هیچ وجه منزوی نشده است بلکه تقاضای صدور مجوز برای راهپیمایی 22 خرداد را بصورت مشترک با مهندس موسوی امضا و برای مراجع مربوطه ارسال نموده است.همچنین اصلاح طلبان همواره به کار در چارچوب نظام و خط امام تاکید داشته اند و اتفاقا یکی از اتهامات آنها در قضاوت های منفی برخی جریانها همین موضوع بوده است.
جنگ های روانی عمده تا با هدف قلب واقعیت ها و وارونه نمایی وضع موجود صورت می گیرند. بنابراین رمزگشایی از اظهارات نه چندان ماهرانه این فرمانده نظامی کار چندان دشواری نیست مخصوصا آنجائیکه او می گوید: اتحاد فتنه‌گران به بركت 14 و 15 خرداد و هوشياري مردم از هم پاشيده است و یا بعدا که اشاره می نماید هيچ علامتي از بازگشت به اتحاد در ميان آنان ديده نمي‌شود، محور اصلی این عملیات روانی لو می رود و نشان می دهد که ترس و واهمه شدید از بهم پیوستن نیروهای منتقد و مخالف بحدی است که آنها را به صرافت القا حقه کهنه ی تفرقه و ایجاد چند دستگی، برای تداوم استبداد دینی واداشته است.

منبع: سایت جرس